Naponta frissülő tervezőnaptár! Kövesse figyelemmel!
Főooldal
NTP-KKT-B-14-0031 Varázsjel

NTP-KKT-B-14-0031 Varázsjel

emmi_logo

Alap CMYK

ntp_72_rgbemet_logo_szines

Varázsjel

NTP-KKT-B-14-0031

2015 a fény nemzetközi éve

Varázsjel című projekt

„A fény az életünkben”

Természettudományos ismereteket, de főleg képességeket alakítottunk, megmutattuk, hogy a sikerhez ezen a területen számtalan kompetenciára van szükség. Tapasztaltuk, hogy az alkotás (képzőművészeti, zenei) és az önmagunkhoz való jó, ismerős viszony segít a megküzdésben, feltöltődésben. Értékelni tanultuk a jól végzett munka (növénytermesztés) örömét.

A hortobágyi napokon a csillagnézés, a madárfigyelés különleges szemléltetés volt. Növényi színanyagokkal kísérleteztünk, amikor változásukat figyeltük savak, lúgok hatására, de a színekkel kísérleteztünk akkor is, amikor gyapjút és pólót festettünk.

Elvégeztük a látásunkkal kapcsolatos vizsgálatokat, megvitattuk a színek hatását az ember szellemi teljesítményére, hangulatára, ezt egyből ki is próbáltuk. A „fényrajzolás” zenei és fotós alkotás (hegedűvonó végére szerelt fény fotózása). Próbáltuk, de a feladat meghaladta képességeinket, ezért a mester képeit elemeztük, felfedezhető szimbólumait kerestük, illesztettük a zenéhez. További képzőművészeti alkotások, gyönyörű fotók születtek kezeink között.

Az ön- és társismeret játékokon, szerepjátékokon keresztül történt. Minden nap végén megbeszéltük a tapasztalatokat, vetélkedő formájában észrevétlenül rögzítettük.

Az előkészítő szakaszban több módszerrel igyekeztünk azonosítani a tehetségeket, a tábor ideje alatt megkezdődött a tudatos fejlesztés, de a gondozás a mentorrendszernek és az iskolai után követésnek köszönhetően fennmaradt. Valamennyi program szorosabb- lazább kötődést mutatott a fény évéhez (fotoszintézis, látás, csillagászat, állatok aktivitása, színek).

Természettudományos ismeretekkel gyarapodtak a kisdiákok, műveljük kertünket, megalapoztuk az idősebb és fiatalabb diákok közötti mentor viszonyt. Visszajelzést kaptunk arról, hogy a tehetségazonosítás jó részt sikerült.

Együttműködő viszony alakult a diákok között, így további projektek megvalósítói azóta is csoportjaikban. Tanár – diák bizalmas, segítő viszony épült, lelki stabilitásuk érdekében.

A projekthez kapcsolódó képgalériát itt találja: Varázsjel